Både 5 och 6-växlade växelådor från både ZF och Getrag.
Till de senare 6-växlade växellådorna från runt –00 tal med löst fäste bak på växellådan behöver man komplettera med detta fäste (AS-002004-10).Passar också med DCT växellådan GS7D36SG om man kompletterar med detta fäste (AS-002004-11).
Se exempelbilder med mått för att kontrollera att det passar din växellåda.
Denna nya växellådsbalk är gjord för att passa bult on med vår säkerhetsring för kardan som du hittar här (AS-002010-01)
OBS!
- De större växellådorna kräver i regel att man kapar bort vissa utgjutningar i växellådan och även att man knackar utrymme i växellådstunneln.
- Kontrollera alltid att kardan går i rak linje mot stödlagret efter montering. Annars kan hardyskivan slitas i förtid.
- Det är olika lutning på BMW´s bensinmotorer och dieselmotorer. Men man kan t.ex. inte sätta en diesel-växellåda på en M50 även om dom passar ihop med varanda för att växellådan kommer då att luta 10 grader om man inte svetsar om den.
- Om växellådan som används är modifierad med nytt svep som är svetsat måste detta vara väl utfört och med rätt lutning för att det ska passa perfekt.
Exempel på växellådor med fast bakre infästning som passar:
S5D-250G
S5D-260Z
S5D-310Z
S5D-320Z
GS5-39DZ
S6S-420G
Exempel på växellådor som passar där man behöver komplettera med bakre löst fäste på växellådan:
GS6-37DZ eller -BZ
GS6-53DZ eller -BZ
GS7D36SG
De är tillverkade i 4mm höghållfasthetstålplåt och elförzinkade mattsvarta.
Inkl. gummikuddar, skruv och distanser för stödlager.
Gummibuffert som reservdel hittar du här. (385344-148)