Ersätter original fästen och ställer motorn rakt. Alltså 0 graders lutning.
Man gör oftast detta för att få mer plats på avgassidan, om man vill ha gott om plats för grenrör och t. ex. turbo.Detta medför bl.a. att man behöver modifiera oljetråg och växellåda.
Man kan använda oljetråg från B18 och B20 som passar bult on.
Det blir även mindre plats på insugsidan så man kan komma att behöva modifiera även insuget.
Motorn står i samma höjd, om man mäter upp till centrum vevaxel, och djup som original.
En stabil gummibussning håller motorn på plats.
OBS! Passar inte motorblock B234.
De är tillverkade i 5mm höghållfasthetstålplåt samt är Zink-järn kromaterade och svart-passiviserade.
En sats med fästen består av: fästen inkl bussningar och alla skruvar/muttrar som behövs för montering i balk och motor.
Ska du köra med någon av BMW´s växellådor? Kolla in vår växellådsbalk AS-002003-01