Mycket stabila fästen som tål hårda tag med hårda gummibussningar. Perfekt passform och motorn hamnar i original 15gr lutning.
Det krävs modifiering av oljetråg för att motorn ska passa över original framvagnsbalk (se bild).
Oljetråg från vissa ovanligare modeller är inte lämpliga att använda som t.ex. G-klass där tråget sitter lite längre bak. Jämför ditt oljetråg med det oljetråget på bilden.
På OM606 går oljepumpsugen lite längre bak än övriga motorer så där kan man bli tvungen att göra en justering på framvagnsbalk eller byta oljepump från någon av övriga motorer, dom passar bult on.
Även vattenkyl behöver flyttas fram lite för att man ska få plats med dessa relativt långa motorer.
På dieselmotorena, OM606 och OM603 kommer oljefilterhuset väldigt nära anslutningarna till värmepaketet i torpedväggen så där bör man även byta oljefilterhuset till ett från M104 eller M103 som passar bult on.
M103 om man vill köra med plåtfilter.
M104 om man vill köra med insatsfilter.
De är tillverkade i 5mm höghållfasthetstålplåt och elförzinkade mattsvarta.
En sats med fästen består av: 4st fästen inkl. bussningar och alla bultar, muttrar och brickor som behövs för montering i balk och motorblock.
Ska du köra med någon av BMW´s växellådor? Kolla in våra växellådsbalkar AS-002001-02 eller AS-002002-01