Type MZ
- 1 Way : 35 CAM ANGLE 8-10K INITIAL BITE
- 1.5 Way : 55/20 45 Cam Angle with 8-10K 8-10K Initial Torque
- 1.5 Way V.2 : 55/20 55/20 Cam Angle and 8-10K 2-4K Initial Torque
- 2 Way : 55/55 55/20 CAM ANGLE 8-10K 8-10K INITIAL BITE
Type MZ limited slip differential is designed where the activation pressure opposes the direction of the initial torque with the utilization of the cone spring. The LSD operation first becomes engaged when the opposing pressures start working against one another.
The Type MZ features the highest rated initial torque rating than the rest of any other Cusco LSD models. This is due to the high pressure cone spring which engages full clutch pack lock at a linear rate.
Cusco
Cusco upphängningsdelar är utformade för att förbättra fordonets vägegenskaper vare sig de används ensamma eller tillsammans med andra Cusco delar. I kombination ger de en väldigt märkbart högre prestanda. Dessa prestandadelar möjliggör exakt justering för olika typer av motorsport och bör övervägas när originalkomponenterna inte är tillräckliga för den krävande typ av motorsport som användaren deltar i. Den kompletterar också andra högprestationsmodifikationer som fordonet har genomgått som exempelvis däck med högre grepp genom att begränsa krängning och ge mer direkt känsla av vägytan utan att få bilen att kännas onödigt stötig.