Bluestuff NDX är ett trackday-belägg som passar perfekt för den aktiva föraren. Då Bluestuff även fungerar bra vid låga temperaturer så har detta blivit det självklara valet för prestandabilar som går på gatan i USA, där R90-homologeringen inte krävs. Denna stämpel om att vara gatlegal har nu EBC fått till ett flertal bilmodeller och du kan nu även köra Bluestuff på europeiska vägar. Detta gäller många bilmodeller, men är du intresserad av att veta om din modell har denna godkänning, kontakta vår kundtjänst och fråga.
För kunder som provat EBCs Yellowstuff så är Bluestuff ett liknande belägg, men med högre friktions-koefficient. EBC förklarar det enkelt som "tänk dig Yellowstuff på två koppar espresso". Den höga friktions-koefficienten gör dock inte att belägget känns för huggigt, utan du får fortfarande bra pedalkontroll och därmed ett belägg som inte fadear i första taget.
Då blandningen i detta belägg är betydligt mer inriktat för bankörning så kommer du uppleva mer damm och ljud än t.ex Yellowstuff. Det kommer man inte riktigt undan när man går in på tåligare material. Kort och gott, ett kanonbelägg för dig som kör Trackdays!
- Bra belägg för hård gatkörning, kortare race och trackdays (Dammar och låter en del då det är ett racebelägg)
- Ett av få renodlade racebelägg som fått R90-godkänning (*gäller ett urval av bilmodeller)
- Bra bett redan vid låga temperaturer
- Hög friktionsnivå
- Breda kanaler i beläggen för högre ventilation
Detta bromsbelägg passar både fram & bak på olika modeller.
Fram:
ALFA ROMEO TZ1 1,6 63-67 (Dunlop)
ALVIS TD21 3.0 59-62 (Dunlop)
ALVIS TD21 3.0 62-63 (Dunlop)
ALVIS TE21 3.0 64-66 (Dunlop)
ALVIS TF21 3.0 66-68 (Dunlop)
ASA 1000 GT 1 62-67 (Dunlop)
ASTON MARTIN DB4 Vantage 3,7 61-63 (Dunlop)
BMW 2600 (502) 2.6 61-63 (Dunlop)
BMW 3200 (502) 3.2 62-65 (Dunlop)
BMW 507 3,2 56-59 (150hk) (Dunlop)
BMW 700 0,7 60-65 (30hk) (Dunlop)
BRISTOL 406 2,2 58-61 (Dunlop)
BRISTOL 407 5,1 61-63 (Dunlop)
BRISTOL 408 5,1 63-65 (Dunlop)
BRISTOL 408 5,2 65-66 (Dunlop)
DAIMLER 2.5 Litre V8 2,5 62-67 (Dunlop)
DAIMLER Majestic 3,8 59-62 (Dunlop)
DAIMLER V8-250 2,5 67-69 (Dunlop)
DATSUN Sports 1600 1,6 65-70 (Dunlop)
DATSUN Sports 2000 2 67-70 (Dunlop)
FACEL VEGA 6 2,8 1964 (Dunlop)
FACEL VEGA Facellia 1.6 59-64 (Dunlop)
FACEL VEGA III 2 63-64 (Dunlop)
ISUZU Bellet 1,5 65-68 (Dunlop)
ISUZU Bellet 1.6 GT 65-68 (Dunlop)
JAGUAR 240 2,4 67-69 (Dunlop)
JAGUAR 340 3,4 67-69 (Dunlop)
JAGUAR E-Type 3.8 61-68 (265hk) (Dunlop)
JAGUAR E-Type 4.2 64-68 (265hk) (Dunlop)
JAGUAR Mk1 2.4 55-59 (Dunlop)
JAGUAR Mk1 3.4 57-59 (Dunlop)
JAGUAR Mk2 2.4 59-67 (Dunlop)
JAGUAR Mk2 3.4 59-67 (Dunlop)
JAGUAR Mk2 3.8 59-67 (Dunlop)
JAGUAR S Model 3.4 67-68 (Dunlop)
JAGUAR S Model 3.8 66-68 (Dunlop)
JAGUAR XK150 3.4 58-60 (Dunlop)
JAGUAR XK150 3.8 59-61 (Dunlop)
JENSEN 541 R 4.0 59-60 (Dunlop)
JENSEN 541 S 4.0 60-63 (Dunlop)
JENSEN CV8 5,9 62-63 (305hk) (Dunlop)
JENSEN CV8 5,9 63-64 (305hk) (Dunlop)
JENSEN CV8 6,3 64-66 (330hk) (Dunlop)
JENSEN Interceptor 6.3 66-69 (Dunlop)
LANCIA Flaminia 2.5 58-63 (Dunlop)
LANCIA Flaminia 2.8 63-70 (Dunlop)
LANCIA Flavia 1.5 61-67 (Dunlop)
LANCIA Flavia 1.8 63-68 (Dunlop)
LANCIA Flavia 2.0 69-71 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.1 63-69 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.2 65-67 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.3 67-70 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.6 68-70 (Dunlop)
LEA FRANCIS Lynx 2.5 60-62 (Dunlop)
MERCEDES-BENZ (W112) 300 SE 61-63 (Dunlop)
MERCEDES-BENZ 600 (W100) 6,3 63-81 (Dunlop)
MG A 1.6 TC 58-60 (100hk) (Dunlop)
NISSAN Sports 1600 1,6 65-70 (Dunlop)
NISSAN Sports 2000 2 67-70 (Dunlop)
ROVER P6 2 63-65 (Dunlop)
TOYOTA 2000 GT 2 67-70 (Dunlop)
TOYOTA 2000 GT 2,3 67-70 (Dunlop)
Bak:
ALFA ROMEO TZ1 1,6 63-67 (Dunlop)
ALVIS TD21 3.0 62-63 (Dunlop)
ALVIS TE21 3.0 64-66 (Dunlop)
ALVIS TF21 3.0 66-68 (Dunlop)
ASA 1000 GT 1 62-67 (Dunlop)
ASTON MARTIN DB4 Vantage 3,7 61-63 (Dunlop)
ASTON MARTIN Lagonda Rapide 4.0 61-65 (Dunlop)
BIZZARRINI 5300 GT Strada 5,4 64-68 (Dunlop)
BRISTOL 406 2,2 58-61 (Dunlop)
BRISTOL 407 5,1 61-63 (Dunlop)
BRISTOL 408 5,1 63-65 (Dunlop)
BRISTOL 408 5,2 65-66 (Dunlop)
DAIMLER 2.5 Litre V8 2,5 62-67 (Dunlop)
DAIMLER DR450 Limousine 4,6 61-68 (Dunlop)
DAIMLER Majestic 3,8 59-62 (Dunlop)
DAIMLER Majestic Major 4,6 61-68 (Dunlop)
DAIMLER V8-250 2,5 67-69 (Dunlop)
FACEL VEGA 6 2,8 1964 (Dunlop)
FACEL VEGA Excellence 5.9 59-64 (Dunlop)
FACEL VEGA Excellence 6.3 59-64 (Dunlop)
FACEL VEGA Excellence 6.4 59-64 (Dunlop)
FACEL VEGA Facellia 1.6 59-64 (Dunlop)
FACEL VEGA HK 500 5.9 57-62 (Dunlop)
FACEL VEGA HK 500 6.3 60-62 (Dunlop)
FACEL VEGA II 6,3 61-64 (Dunlop)
FACEL VEGA II 6,7 63-64 (Dunlop)
FACEL VEGA III 2 63-64 (Dunlop)
FERRARI 250 GT 3 60-64 (Dunlop)
FERRARI 275 GT 3,3 64-66 (Dunlop)
FERRARI 330 4 63-68 (Dunlop)
FERRARI 330 GT 4 64-67 (Dunlop)
FERRARI 365 4,4 66-67 (Dunlop)
FERRARI 365 GT 4,4 66-70 (Dunlop)
FERRARI 400 Superamerica 4 59-64 (Dunlop)
FERRARI 500 Super 5 64-66 (Dunlop)
ISO Fidia 5.4 67-68 (Dunlop)
ISO Fidia 5.7 67-68 (Dunlop)
ISO Fidia 5.8 67-68 (Dunlop)
ISO Grifo 5.4 63-68 (Dunlop)
ISO Grifo 5.7 63-68 (Dunlop)
ISO Rivolta IR 300 5.4 62-68 (Dunlop)
ISO Rivolta IR 340 5.4 62-68 (Dunlop)
JAGUAR 240 2,4 67-69 (Dunlop)
JAGUAR 340 3,4 67-69 (Dunlop)
JAGUAR 420G 4,2 66-70 (Dunlop)
JAGUAR E-Type 3.8 61-68 (265hk) (Dunlop)
JAGUAR E-Type 4.2 64-68 (265hk) (Dunlop)
JAGUAR Mk1 2.4 55-59 (Dunlop)
JAGUAR Mk1 3.4 57-59 (Dunlop)
JAGUAR Mk10 3.8 61-64 (Dunlop)
JAGUAR Mk10 4.2 64-66 (Dunlop)
JAGUAR Mk2 2.4 59-67 (Dunlop)
JAGUAR Mk2 3.4 59-67 (Dunlop)
JAGUAR Mk2 3.8 59-67 (Dunlop)
JAGUAR Mk9 3.8 58-61 (Dunlop)
JAGUAR S Model 3.4 67-68 (Dunlop)
JAGUAR S Model 3.8 66-68 (Dunlop)
JAGUAR XK150 3.4 58-60 (Dunlop)
JAGUAR XK150 3.8 59-61 (Dunlop)
JENSEN 541 R 4.0 59-60 (Dunlop)
JENSEN 541 S 4.0 60-63 (Dunlop)
JENSEN CV8 5,9 62-63 (305hk) (Dunlop)
JENSEN CV8 5,9 63-64 (305hk) (Dunlop)
JENSEN CV8 6,3 64-66 (330hk) (Dunlop)
JENSEN Interceptor 6.3 66-69 (Dunlop)
LAGONDA Rapide 4 61-65 (Dunlop)
LANCIA Flaminia 2.5 58-63 (Dunlop)
LANCIA Flaminia 2.8 63-70 (Dunlop)
LANCIA Flavia 1.5 61-67 (Dunlop)
LANCIA Flavia 1.8 63-68 (Dunlop)
LANCIA Flavia 2.0 69-71 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.1 63-69 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.2 65-67 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.3 67-70 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.6 68-70 (Dunlop)
LEA FRANCIS Lynx 2.5 60-62 (Dunlop)
MERCEDES-BENZ (W112) 300 SE 61-63 (Dunlop)
MERCEDES-BENZ (W112) 300 SE 64-65 (Dunlop)
MG A 1.6 TC 58-60 (100hk) (Dunlop)
ROVER P6 2 63-65 (Dunlop)
TOYOTA 2000 GT 2 67-70 (Dunlop)
TOYOTA 2000 GT 2,3 67-70 (Dunlop)