- Audi
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Lancia
- Lexus
- Mazda
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- 200SX S12 1984-1987
- 200SX S13 1989-1994
- 200SX S14 1993-1996
- 200SX S14A 1996-1998
- 200SX - Silvia S15 1999-2002
- 240Z - 260Z - 280Z 1969-1978
- 300ZX Z31 - Z32 1983-2000
- 350Z Z33 2003-2009
- 370Z Z34 2008-2020
- Pulsar 1978+
- Skyline R32 GTR 1989-1994
- Skyline R33 GTS-T
- Skyline R33 GTR
- Skyline R34 GTT
- Skyline R34 GTR
- GTR R35 2009+
- Opel
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Subaru
- Toyota
- VW
ARP
Tidigt 1970, så såg racingentusiasten Gary Holzapfel sin vän rasa sin motor pga havererade bultar. På denna tiden fanns det inga bättre alternativ för en privatperson. Så Holzapfel tog tag i saken, använde sin mångåriga erfarenhet i branschen som underleverantör till flygindustrin och grundade ARP (Automotive Racing Products).
Sedan dess har ARP växt ifrån ett garage på baksidan, till en ledande tillverkare av komponenter som används världen över. Idag har man 7 lokaler med kombinerad yta på närmare 19 000 kvadrameter, där man sköter smide, värmebehandling, fräsning, kvalitetskontroll och paketering.
ARP har idag tusentals artikelnummer och är idag en standard i motorbyggen. Man pratar inte om uppgraderade bultar längre. Man säger att man monterar ARP.