3-vägs justering för BMW 3-Serie!

3-vägs justering för BMW 3-Serie!

BMW 3-Serie är en populär plattform för både bankörning och aktiv gatkörning. ST Suspension XTA Plus 3 är chassisatsen som tar väghållningen till nästa nivå!

ST XTA plus 3 coilover för BMW 3-serie - Perfekt chassisetup för alla utmaningar

Oavsett om du kör på bana eller landsväg och vill maximera din BMW 3-series väghållning så är ST Suspension XTA Plus 3 chassit en av de mest prisvärda lösningarna. Med 3vägs justerbar dämpning, Uniball-topplagringar och steglös sänkning är detta coilover-kit framtaget för att möta kraven från den mest kräsna föraren. Låt oss dyka in i alla fördelar som ST XTA plus 3 har att erbjuda.

Full kontroll med 2-vägs kompressionsjustering

ST XTA plus 3 erbjuder både hög- och lågfartsdämpning som kan justeras oberoende av varandra i 24 steg. Detta ger en unik möjlighet att finjustera bilens dämpning för att passa alla körförhållanden. Med totalt 24 klick för hög- respektive lågfartsjustering kan du optimera både komfort och väghållning oavsett om du kör på ojämna landsvägar eller släta banor.

KW rebound-teknologi för en mer dynamisk körupplevelse

Den justerbara returdämpningen (rebound) med KW avancerade teknik är en annan höjdpunkt i XTA plus 3-satserna. Med 16 klick kan du justera returdämpningen och anpassa chassit för ökad stabilitet och respons, speciellt vid sportigare körning. Detta gör att bilen känns mer alert och balanserad i kurvor. Det är något du snabbt kommer uppleva som körglädje!

Camberjustering med Uniball-topplagringar

Uniball-topplagringarna som ingår i XTA plus 3-systemet ger en exakt styrkänsla och möjlighet att finjustera cambervinkeln på främre hjulen. Detta är särskilt fördelaktigt för de som kör sin bil på bana eftersom korrekt cambervinkel ger bättre grepp och minskar slitage vid hård kurvtagning. Denna justering tar körglädjen och kontrollen över bilen till en ny nivå.

Individuell höjdjustering för perfekt sänkningsgrad

Med XTA plus 3 kan du justera bilens höjd steglöst inom de TÜV-godkända gränserna för BMW 3-serien. För E90, E91 och E93 kan både fram- och bakaxeln sänkas med 30–60 millimeter. E92 kan sänkas med 20–50 millimeter. M3-modellerna som är lägre från början kan sänkas mellan 10-40mm. Det ger ett ännu sportigare utseende och lägre tyngdpunkt. Denna höjdjustering ger dig möjlighet att hitta den perfekta balansen mellan väghållning och utseende.

Anpassa din coilover med ST Customization

XTA plus 3 är en del av ST Suspensions “Make it Yours”-program. Det innebär att du kan välja mellan 18 olika färger på fjädrarna och lägga till en personlig text för att ge din coilover ett unikt utseende. Det finns även flera fjäderpaket att välja mellan för att optimera din bils väghållning ytterligare.

Tillgängliga färger inkluderar allt från klassiskt svart och vitt till mer unika nyanser som ljusgrönt (RAL6018) och neonorange (RAL2005), så du kan verkligen anpassa utseendet på din fjädring efter din egen stil.

Högkvalitativa komponenter för maximal hållbarhet

ST XTA plus 3 är inte bara konstruerad för väghållning utan är även byggd för att hålla. Med starka material och utförliga tester, så som saltspraytest för att säkerställa motståndskraft mot rost, håller XTA plus 3 sin kvalitet över lång tid. Den pulverlackade finishen på fjädrarna, som även kan väljas i din individuella färg, ger inte bara ett snyggt utseende utan skyddar också mot väder och slitage.

Sammanfattning

ST XTA plus 3 är en avancerad fjädringslösning för BMW 3-serie som kombinerar precision och mångsidighet. Med sin trevägsjusterbara dämpning, Uniball-topplagringar och möjligheten till anpassning är detta coilover-kit perfekt för förare som kräver det bästa. Här får man en motsvarande KW Suspension Clubsport V4 utan att betala en förmögenhet!

Om du vill ta din BMW körupplevelse till nya höjder är ST XTA plus 3 ett klockrent val!

Länk till produkten:

Skribent:DDESIGNs redaktion
Senast uppdaterad:
Publicerad:

Läs mer från Produkter
Från Isbil till Elmia - Linus Ljungs BMW E36 Coupe

Från Isbil till Elmia - Linus Ljungs BMW E36 Coupe

När en BMW E36 Coupe 325 från 1994 rullade på en iskörning såg den ut att vara förlorad för alltid. Men för Linus Ljung från Köping blev bilen istället starten på ett projekt som skulle sträcka sig över flera år och resultera i en ombyggd bil med siktet inställt på Elmia-mässan påsken 2025.
Logga in
Vänligen ange ditt användarnamn och lösenord för att logga in
Användarnamn (vanligtvis e-postadress)
Lösenord