AUDI A3 MK2 8P 2004-2013
AUDI TT MK2 8J 2006–2014
AUDI S3 MK2 2006-2012
VOLKSWAGEN GOLF MK5, A5, Typ 1K 2004-2008
VOLKSWAGEN GOLF MK6, A6, Typ 5K 2009–2013
VOLKSWAGEN GOLF MK7, A7, Typ 5G 2014-
VOLKSWAGEN JETTA MK5, A5, Typ 1K 2005-2010
VOLKSWAGEN JETTA MK6, A6, Typ 1B 2011-
VOLKSWAGEN PASSAT B6/B7 2005-2014
VOLKSWAGEN TIGUAN 1st 5N 2007-2016
VOLKSWAGEN BEETLE MK5 2011-ON
VOLKSWAGEN BORA MK5 2006-ON
VOLKSWAGEN CADDY MK3 2K 2004-on
VOLKSWAGEN EOS MK1 2006-ON
VOLKSWAGEN RABBIT MK5 INCL GTI 2003-2009
VOLKSWAGEN SAGITAR MK5 2006-2010
VOLKSWAGEN SCIROCCO MK3 2008-ON
VOLKSWAGEN TOURAN 1T 2003-2010
VOLKSWAGEN VENTO MK5 2006-2010
VOLKSWAGEN VENTO MK6 2010-present
VOLKSWAGEN CC 2008-on
VOLKSWAGEN GOLF R MK7 2014-on
VOLKSWAGEN SHARAN 2nd Typ 7N 2010-present
SKODA OCTAVIA MK3 5E 2013-
SKODA OCTAVIA MK2 1Z 2004-2012
SKODA YETI MK1 5L 2009-ON
SKODA SANDI MK1 5L 2009-ON
SKODA SUPERB 2nd B6 3T 2008-2015
SEAT ALTEA MK1 5P 2003-ON
SEAT LEON MK2 1P 2005-2012
SEAT TOLEDO MK3 5P 2004-2009
HARDRACE - Testade kvalitetsprodukter
Kvalitet, tillförlitlighet och stabilitet på förstärkta produkter är HARDRACEs prioritering. Därför att alla delar som är monterade under bilen måste klara av att hålla upp dess vikt och även klara påfrestningarna som blir vid hård körning. Det gör att delar som inte klarar av trycket kan få katastrofala följder.
För att förebygga att något sådant sker så är kvalitet något som garanterar säkerhet. Därför kvalitetstestar HARDRACE alla deras produkter för att säkerställa att de är stabila och du kan ha tillförlit till delarna du monterat!
Testade av professionella förare
Hastighet och mycket effekt i sig ger inte snabba varvtider. För att sänka varvtiderna krävs en snabb och välbalanserad som med 100% sannolikhet träffar apex i varje kurva.
Professionella förare testar HARDRACE produkter på banor under de mest extrema förhållandena. Med hjälp av deras feedback så utvecklar man produkterna tills de är 100% och ger dig den perfekta chassidelen som du kan förvänta dig av detta företag!
HARDRACE i korthet:
- Hög kvalitet!
- Brett sortiment som täcker de flesta applikationer
- Över 20års erfarenhet från banor världen över
- Ständig utveckling av nya produkter!
Pillowball eller Förstärkt gummibussning?
Är alltid det dyraste det bästa? Svaret på den frågan är nej. Det beror på ändamål.
HARDRACE olika stag finns oftast i 2st olika varianter, antingen med Pillowballbussningar eller med Förstärkta Gummibussningar där den förstnämnda oftast är snäppet dyrare.
Pillowball:
Går din bil enbart på bana är Pillowballbussningen absolut rekommendationen. Denna form av bussning ger dig inte bara en hjulupphängning som rör sig helt fritt och varje del i chassit kan jobba ostört. Det ger dig även en bussning som inte flexar någonting och bilen blir på så sätt mycket mer precis i hjulupphängningen.
Pillowballen har dock en nackdel som gör att man helst inte har dom på en bruksbil. De transporterar ljud väldigt effektivt, vilket gör att däckljud osv transporteras in i kupén och sänker på så sätt komforten!
Förstärkta Gummibussningar:
Dessa bussningar är det perfekta mellantinget mellan standardbussningen som är ganska mjuk och pillowballbussningen som är en komfortsänkare. Den Förstärkta Gummibussningen är en mycket styvare gummibussning som ger staget mer precision men då det inte är metall mot metall så absorberar dessa vägljudet och komforten påverkas inte.
Används bilen på gatan, oavsett om det är din bruksbil eller den du letar efter kurviga vägar hela helgerna med så är denna typ av bussning vägen att gå!