Supra GA70 / MA70 / JZA70 – Soarer MZ20/21 / GZ20 – IS300/ IS250 2 Way
- 16 Plates for medium to high power levels
- 2 way
- Rear Differential
- Fits cars equipped with or without factory LSD option
- 2L Gear oil included
- Super Q option available
2.0-Vägs LSD
Favorit bland driftingförare! 2-vägs LSD har snabbt blivit favoriten inom drifting då den, med med sin karaktär av lika mycket bromsning både under acceleration som deceleration, ger en väldigt förtroendeingivande känsla.
Denna typ rekommenderas inte för gatkörning då det tuggar rejält.
SuperQ (WPC-Behandling)
Alla KAAZ-diffar kan erbjudas i en SuperQ-variant som tillägg(Kontakta oss innan order). SuperQ-diffarna har ett reducerat ljud samt en smidigare gång för att ge en behagligare körning. Med hjälp av WPC-behandlingen så har dessa även bättre värmeledningsförmåga, ännu bättre hållbarhet och ingen inkörning krävs. Precis som med alla KAAZ-diffar så går även dessa att justera effekten av bromsningen.
Teknisk Information
KAAZ differentialer är designade och framtagna för att användas inom all motorsport. Från fabriken kommer de inställda för att snabba i respons och även låsa hårt när den kommer till ett sådant läge. Detta är optimalt för en torr och slät asfaltsbana.
För vissa förare/underlag så kommer en "mjukare" inställning vara att föredra. Det finns flera sätt att uppnå det men det vanligaste sättet är att minska antalet friktionsytor. Det gör man genom att flytta om plattorna i diffen. Beroende på hur många plattor det är i diffen så kommer olika många varianter gå att uppnå.
Diagrammet nedan visar olika setups för plattorna. Diffen har lika många plattor på båda sidorna och setupen måste vara lika på båda sidorna! Diagrammet visar bara en sida
[[img@id=;217728;@resolution=;medium;@class=;centered;]]
*The original quantity of plates must be retained, as well as the Belleville (cone) spring washer(s)
Denna diff passar följande modeller:
MAKE | YEAR | TRIM | MODEL | ENGINE | M/T | POSITION | FACTORY DIFF | NOTES |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Supra | 90-93 | GA70 | 1G-GE | MT/AT | REAR | OPEN | ||
Supra | 90-93 | GA70 | 1G-GTE | MT/AT | REAR | OPEN | ||
Supra | 86-90 | MA70 | 7M-GTE | MT/AT | REAR | OPEN | ||
Supra | 90-93 | JZA70 | 1JZ-GTE | MT/AT | REAR | OPEN | ||
Mark II / Chaser / Cresta | 84-88 | GX71 | 1G-GTE | MT/AT | REAR | OPEN | ||
Mark II / Chaser / Cresta | 88-92 | GX81 | 1G-GTE | MT/AT | REAR | LSD | ||
Mark II / Chaser / Cresta | 90-92 | JZX81 | TURBO | 1JZ-GTE | MT/AT | REAR | OPEN | |
Mark II / Chaser / Cresta | 92-96 | JZX90 | TOURER V | 1JZ-GTE | MT/AT | REAR | OPEN | |
Mark II / Chaser / Cresta | 98-00 | JZX100 | AT | REAR | OPEN | |||
Mark II / Chaser / Cresta | 96-99 | JZX100 | TOURER V | 1JZ-GTE | MT/AT | REAR | OPEN | |
Mark II / Chaser / Cresta | 99-00 | JZX100 | MT | REAR | OPEN | |||
Mark II / Chaser / Cresta | 97-00 | JZX101 | AT | REAR | OPEN | |||
Mark II | 00-04 | JZX110 | GRANDE iR-V | 1JZ-GTE | MT/AT | REAR | OPEN | |
Mark II | 00.10-04.10 | JZX110 | GRANDE G-tb | 1JZ-GTE | AT | REAR | OPEN | |
Soarer | 86-91 | MZ20/21 | 7M-GTE | MT/AT | REAR | OPEN | ||
Soarer | 86-88 | GZ20 | 1G-GTE | MT/AT | REAR | OPEN | ||
Soarer | 86-88 | GZ20 | 1G-GTE | MT/AT | REAR | LSD | ||
Soarer | 86-88 | GZ20 | 1G-GTE | AT | REAR | OPEN | T3 | |
IS300 | IS300 | USDM | MT/AT | REAR | OPEN |
NOTES:
T3 = Torsen equipped cars will require shaft change to 41309-24020 X 2(right and left)