Subaru WRX STI 2014-2019 HKS Carbon Racing Suction Insugskit
- Designed as an upgrade item exclusively for racing suction. By completely separating the engine compartment from the air cleaner, fresh air can be constantly introduced for stable performance.
- The cleaner box cover and duct cover are made of carbon fiber and manufactured by the vacuum infusion method, which is almost as light and strong as the autoclave method. The surface of the carbon cloth is a 3k twill weave to dress up the engine bay.
- The cleaner box is made of fiberglass and individually created by skilled artisans using the hand layup method.
- The combination of matte carbon and black color make the beautiful engine bay with exotic car vibes.
- It does not spoil the “open” sports sound that comes from the sound of air rushing into the intake.
- Compared the intake air temperature using WLTC mode on a chassis dynamometer that can control the room temperature regardless of environmental conditions.
- While maintaining the intake efficiency of the open type racing suction, the cold air intake can keep the intake air temperature stable and lower than that of the stock air cleaner.
- Cold air intake will supply cooler air to the turbocharger and greatly contribute to improved performance.
Ny design för Super Power Flow!
Det bästa insugningssystemet som HKS har att erbjuda är omsorgsfullt utformat för att passa motorrummet och skapa en snygg look. HKS Racing Suction driver effektiviteten av luftfilterkit till gränserna!
Det kända Super Air Flow luftfiltret som är betrodd över hela världen har nu en ny stealth ram! "Hyper Stealth Ramen" överskrider prestandan från tidigare Super Stealth ramen och ökar luftintagsytan med hela 27% från föregående modellserie och förbättrar luftfiltrets effektivitet och prestanda.
Luftfilterets ytterkant är säkert fixerad på en aluminiumplatta. Användning av aluminium förbättrar avsevärt styvheten och hållbarheten. Alumitprocessen förbättrar filtrets yta och ger också en elegant svart look. Luftfiltret av öppen typ har ett större insugsområde som ökar volymen på luft som kan flöda igenom. Man får då som bieffekt mer hästkrafter och vrid men full effekt får man efter man har optimerat bilen efter sina modifikationer. Utan originala luftfiltrets låda så skapas ett sportigt insugssljud.
HKS
I oktober 1973 hade två begåvade och spännande unga ingenjörer en vision; att designa och bygga högpresterande motorer och komponenter som stora OE-tillverkare inte kunde eller ville producera. HKS var banbrytande i den japanska eftermarknadens industri genom att leverera en mängd spännande nya produkter, inklusive den första kommersiellt tillgängliga elektroniska turbotimern och boost-controllern. Andra tidiga produkter inkluderade piggy-back ECU och sofistikerade bränslehanteringsverktyg. HKS var tydliga att driva prestandetrender för japanska fordon.