Subaru Impreza WRX STI GR/VA 2007- Road & Track Coiloverkit Öhlins
Information:- DFV (Dual Flow Valve)
- McPherson-fjäderben fram (55mm)
- Vanligt Fjäderben bak
- Justerratt Singel
- Justerbar höjd! Ca 25mm lägre fram och 15mm lägre bak än standard
- Välj fjäderhårdhet själv så det passar dig
- Rekommenderad fjäderhårdhet fram: 90N/mm
- Rekommenderad hårdhet bak: 70N/mm
- Cambertopplagringar fram
- Topplagringar bak
- Fullt renoverbara
- Viktbesparing mot originalfjädring: -10kg
- Rostskyddstestade med saltspray (ISO 9227)
- 24månaders garanti
- TÜV-Godkänd Applikation
Öhlins DFV-Teknologi
Öhlins Road & Track använder deras DFV-teknologi. Så vad är DFV? DFV står för Dual Flow Valve och tillåter oljan i stötdämparen att passera genom en extra passage i mellanområdet mellan Högfart och Lågfart. Detta område påverkar inte väghållningen så mycket men har stor påverkan på komforten. På så sätt kan man optimera dämpningen för komfort utan att på något negativt sätt påverka komfort. DFV kan även vara öppen vid högfart vilket gör att hjulet snabbt kan återgå efter en skarp ojämnhet och på sätt ge dig bättre grepp.
Alla applikationer av Öhlins Road & Track använder DFV just för att skapa en väghållningssats som inte bara ger otroligt bra grepp utan även behåller komfort!
Öhlins Road & Track - Konceptet!
Perfection in Performance - Det har varit Öhlins motto sedan 1976. Det är något som genomsyrar allt inom produktionen vilket i slutändan ger en perfekt produkt! Road & Track är inget undantag utan här har man lagt stora resurser på research, utveckling och produktion. Allt får att få en produkt som passar användaren helt perfekt. Det bästa är att även fast det är 100% Öhlins så behöver du inte lägga en förmögenhet för att få detta grymma chassi på din bil!
R&T föddes ur deras Motorsport-program. Därför kan du förvänta dig samma uppmärksamhet på detaljer och noggrant utvalda material även i dessa coilovers.
Hårdhetsjustering påverkar både kompression och rebound i ett och samma reglage. Det gör att i 99% av fallen så kommer satsen att fungera perfekt direkt ur kartongen. Men du kan såklart även finlira så du får ett chassi som beter sig exakt så som du vill utan risken att du justerar bort dig! Som många vet så är komfort en stor del av väghållningen. Det är ingen racingförare som presterar på topp i en bil som känns som den ska skaka sönder. Komfort ger dig förtroende för bilen och på så sätt lägre varvtider!
Öhlins saltspray-testar dessa satser och genom hårda tester och utveckling av material så har man lyckats få fram satser som tål hårda tag! Dessa ska tåla minst 240h av servicefri hård körning utan att tappa funktionen på något sätt. Så låt dig inte luras av att de ser ut som Motorsport-produkter. Dessa är till för att användas hårt mil efter mil!