Man får plats med original bromsservo.
Vid montering tar man bort original motorfäste/AC-pumpfäste på höger sida.
Original motorfäste på vänster sida modifieras enl. enkel bifogad beskrivning och sätts tillbaka då oljeanslutningar går genom detta fäste och kan även vara infästning av servopump beroende på vilken motor man har.
På M60B30 från E34 tar det vänstra främre grenröret i lite på fästet och behöver justeras lite eller om man använder grenrör från någon annan M60 eller M62 motor.
Det krävs att man kapar ur en bit av kylarbalken för att motorn ska få plats.
Beroende på val av växellåda kan man behöva knacka eller kapa ur i växellådstunneln.
En stabil gummibussning håller motorn på plats.
De är tillverkade i 5mm höghållfasthetstålplåt och elförzinkade mattsvarta.
En sats med fästen består av: 4st fästen inkl. bussningar och alla bultar, muttrar och brickor som behövs för montering i balk och motorblock.
Ska du köra med någon av BMW´s växellådor? Kolla växellådsbalk - AS-002003-01