Mycket stabila fästen som tål hårda tag med rejäla gummibussningar.
Perfekt passform och motorn hamnar i original 15gr lutning.Fästena är utprovade för M104 men dom bör även passa M103 och OM603 och OM606 med viss modifiering.
På dieselmotorena, OM606 och OM603 behöver man byta oljefilterhuset till ett från M104 eller M103 som passar bult on.
M103 om man vill köra med plåtfilter.
M104 om man vill köra med insatsfilter.
På M104 så behövde vi inte göra några modd. på oljetråget men kan ev. behövas på någon av övriga modeller med större oljetråg.
Fästena är framtagna i en S13 med S14 front och hamnar så lågt och långt bak som går.
Man behöver flytta fram vattenkylet och ta ur en bit ur huvens förstärkning på insidan för att kamremskåpan inte ska ta i då dessa motorer är långa.
Med S15 huv behöver man ta upp ett hål för att motorn inte ska ta i kamremskåpa och oljesticka.
Med OM606 kan original insug ta i bromsservon om karossen är lhd.
Beroende på växellåda kan även kardantunneln behöva modifieras.
De är tillverkade i 5mm höghållfasthetstålplåt och elförzinkade mattsvarta.
En sats med fästen består av: 4st fästen inkl. bussningar och alla bultar, muttrar och brickor som behövs för montering i balk och motorblock.
Sitter även dubbla fasta bultar i varje fäste mot framvagnsbalken för enklare montering. Och en rejäl bricka att sätta under balken.