Motorn är placerad i samma djup och höjd, mätt från framvagnsbalk upp till centrum vevaxel, som original men får 20 graders lutning istället för 30 grader som är original.
Det är samma lutning som M20 och dieslarna har.Anpassade med olika hålbilder mot motorblock för att passa både E36 och E46.
Mycket stabila fästen som passar perfekt och som tål riktigt hårda tag.
Ingen risk att tappa motorn som på originalfästen då aluminiumen lätt knäcks eller gummikudden delar på sig.
Utvecklade för LHD.
Fästet på avgassidan är designat lågt, och ligger nära framvagnsbalken för att skapa så mycket utrymme som möjligt uppåt för grenrör/turbo.
Medföljer fäste för servoolja behållaren.
Saker man behöver tänka på när motorn ändrar lutning.
Vi rekommenderar att man anpassar oljetråget och pickup till oljepump för den ändrade lutningen på 10°, dock har många testat att köra med original oförändrat oljetråg utan problem.
Bl.a. original insug kommer ta i bromsservo.
Även växellåda kommer luta 10°. Antingen byter man till en likvärdig växellåda från en diesel eller så får man bygga om växellådsfäste och ställ/arm till växelspak.
En stabil gummibussning håller motorn på plats.
De är tillverkade i 5mm höghållfasthetstålplåt och elförzinkade mattsvarta.
En sats med fästen består av: fästen inkl bussningar och alla skruvar/muttrar som behövs för montering i balk och motor.