Många trackday entusiaster har haft problem med att överhetta tändspolar vid hård bankörning, därför har Verus Engineering utvecklat huvventilations kit som reducerar värme och tryck i motorutrymmet och förbättrar kylnings effektiviteten. Förbättrad temperatur under huven ger komponenter i motorutrymmet bättre livsläng och hållbarhet och huvventilationen kan även dirigera luftflödet på ett sätt som ger en ökad downforce effekt.
Under designprocessen så använde sig Verus av OEM huven så den redan är extremt lätt och stark. Ventilationshålen monteras även på ett sätt som bibehåller huvens styrka och håller på livslängden och styrkan som man kan förvänta sig av en original huv.
Som tillval finns även regnskydd som skyddar motorkomponenterna från vatten.
Verus Engineering
2014 så gick en grupp ingenjörer ihop för att starta en resa för att revolutionera delarna som fanns på eftermarknadsindustrin. Gruppen ingenjörer som Verus Engineering består av har en bred tidigare kompetens inom motorsporten och har arbetat med IndyCar. NASCAR. World Endurance Car (WEC). inom ledande leverantörerna av motorsportindustrin och i flera ledande eftermarknads tillverkare. Denna breda kompetens tillåter Verus att tillgodose flera intressen i bilindustrin. Med genomgående tillverkning av delar med användning av Finita elementmetoden. termodynamik. värmeöverföring och Computational fluid dynamics så strövar Verus Engineering mot att tillverka eftermarknads delar som kan prestera bättre än OEM och konkurrenternas utbud.