Skunk2 Racing Tuner Steg 4 kamaxel är designad för absolut toppeffekt och passar mycket trimmade D15 & D16 VTEC-motorer. Steg 4-kammen slår alla kammar från Tuner-serien, från tomgång till rödmarkering, utan att förlora körbarheten. Ett perfekt val för både sugmoter och turbomotorer där effekt är målet. Tuner Steg 4 kräver att du byter till bättre ventilfjädrar och retainers för det extra lyftet, duration och ökade varvtalet.
Denna kamaxel har både Fast Ramp och AMAX inbyggt vilket ökar den generella prestandan. Du kan förvänta dig optimerad mid- och top-end-effekt/vrid och en sömlös VTEC-övergång.
Fast Ramp - Samma tekonologi som används inom Formel-1, där kamkurvan är brantare vilket minskar sätestiden. Detta bygger snabbare cylindertryck och ger mer vrid.
AMAX - En Skunk2-design som maximerar ytan under lyftet, vilket gör att kammen blir effektivare och ger mer effekt.
Passar:
1988 - 2000 Honda Civic (CX, DX, EX, GX, HX, LX)
1993 - 1997 Honda Civic del Sol (S, Si)
1988 - 1991 Honda CRX (Base, HF, Si)
Insug - Lift: 12.09mm/ Duration: 254°
Avgas - Lift: 11.68mm/ Duration: 254°
Ventilspel - Insug: 0.008” / Avgas: 0.010”
Skunk2 Racing - Prestandadelar som håller vad dom lovar.
Sedan 1994 har Skunk2's mål helt enkelt varit att bygga de bästa prestandaprodukterna för dagens sport compact-bilar. Designade av passionerade entusiaster och hårt testade på dyno och bana, levereras varje produkt med resultatet du söker. Har du hållit på med bilar ett tag har du garanterat hört talats om Skunk2. Vi har alla sett deras populära insug, spjällhus och avgassystem på Hondor runt om i världen. Dom är ännu, med 25 år i branschen bland de bästa leverantörerna av just detta. Så söker du högpresterande komponenter till din bil? Kika på sortimentet från Skunk2 Racing.