Bluestuff NDX är ett trackday-belägg som passar perfekt för den aktiva föraren. Då Bluestuff även fungerar bra vid låga temperaturer så har detta blivit det självklara valet för prestandabilar som går på gatan i USA, där R90-homologeringen inte krävs. Denna stämpel om att vara gatlegal har nu EBC fått till ett flertal bilmodeller och du kan nu även köra Bluestuff på europeiska vägar. Detta gäller många bilmodeller, men är du intresserad av att veta om din modell har denna godkänning, kontakta vår kundtjänst och fråga.
För kunder som provat EBCs Yellowstuff så är Bluestuff ett liknande belägg, men med högre friktions-koefficient. EBC förklarar det enkelt som "tänk dig Yellowstuff på två koppar espresso". Den höga friktions-koefficienten gör dock inte att belägget känns för huggigt, utan du får fortfarande bra pedalkontroll och därmed ett belägg som inte fadear i första taget.
Då blandningen i detta belägg är betydligt mer inriktat för bankörning så kommer du uppleva mer damm och ljud än t.ex Yellowstuff. Det kommer man inte riktigt undan när man går in på tåligare material. Kort och gott, ett kanonbelägg för dig som kör Trackdays!
- Bra belägg för hård gatkörning, kortare race och trackdays (Dammar och låter en del då det är ett racebelägg)
- Ett av få renodlade racebelägg som fått R90-godkänning (*gäller ett urval av bilmodeller)
- Bra bett redan vid låga temperaturer
- Hög friktionsnivå
- Breda kanaler i beläggen för högre ventilation
Detta bromsbelägg passar:
BMW (ALPINA) B6 (E21) 2.8 78-83 (ATE)
BMW (ALPINA) B6 (E30) 2.8 84-86 (ATE)
BMW 5 Series (E28) 518 (1.8) 81-87 (ATE)
BMW 5 Series (E28) 520 (2.0) 81-87 (ATE)
BMW 5 Series (E28) 524 (2.4 D) 86-88 (ATE)
BMW 5 Series (E28) 524 (2.4 TD) 83-84 (ATE)
BMW 5 Series (E28) 524 (2.4 TD) 83-88 (ATE)
BMW 5 Series (E28) 525 (2.5) 81-88 (ATE)
BMW 5 Series (E28) 525 (2.7) 81-88 (ATE)
BMW 5 Series (E28) 528 (2.8) 81-84 (ATE)
BMW 5 Series (E28) 528 (2.8) 84-88 (ATE)
BMW 5 Series (E28) 535 (3.5) 81-88 (ATE)
BMW 5 Series (E28) M535 (3.5) 85-88 (ATE)
BMW 6 Series (E24) 628 (2.8) 82-88 (ATE)
BMW 6 Series (E24) 635 (3.5) 82-90 (218hk) (ATE)
BMW M3 2.3 (E30) 86-88 (ATE)
BMW M3 2.3 (E30) 88-91 (ATE)
BMW M3 2.5 (E30) 90-92 (ATE)
FERRARI 328 3.2 (ABS) 88-89 (270hk) (ATE)
FERRARI 328 3.2 85-89 (270hk) (ATE)
FERRARI Mondial 2.9 QV 82-85 (240hk) (ATE)
FERRARI Mondial 3.2 85-89 (270hk) (ATE)
FERRARI Mondial 3.4 89-93 (300hk) (ATE)
MASERATI 2.24v 2.0 Twin Turbo 88-92 (ATE)
MASERATI 222 2.0 Twin Turbo 88-90 (ATE)
MASERATI 222 2.8 Twin Turbo 88-94 (ATE)
MASERATI 228 2.8 Twin Turbo 86-92 (ATE)
MASERATI 4.18v 2.0 Twin Turbo 90-92 (ATE)
MASERATI 4.24v 2.0 Twin Turbo 90-92 (ATE)
MASERATI 420 2.0 Twin Turbo 87-88 (ATE)
MASERATI 422 2.0 Twin Turbo 88-92 (ATE)
MASERATI 425 2.5 Twin Turbo 87-91 (ATE)
MASERATI 430 2.8 Twin Turbo 87-94 (ATE)
MASERATI Biturbo Spyder 2.8 Twin Turbo 89-94 (ATE)
MASERATI Ghibli (AM336) 2.0 Twin Turbo 92-93 (306hk) (ATE)
MASERATI Ghibli (AM336) 2.8 Twin Turbo 92-93 (284hk) (ATE)
MASERATI Karif 2.8 Twin Turbo 88-93 (ATE)
MASERATI Racing 2.0 Twin Turbo 90-92 (ATE)
MASERATI Shamal 3.2 Twin Turbo 89-97 (ATE)
PORSCHE 928 4.7 83-86 (310hk) (ATE)