EBC Yellowstuff 1793-blandning har ett brett användningsområde och fungerar bra redan från kalla belägg, ända till höga temperaturer. Det gör Yellowstuff till ett riktigt sportbelägg för gatan!
Beläggen är snälla mot skivorna också vilket gör att dom kan användas på en bruksbil. Yellowstuff går att använda på lättare trackdays då dom bettar bra även vid hård körning. Men ska du köra mycket på bana eller köra trackdays ofta så är inte dessa rätt för dig. Kika då på EBC Racing-belägg Bluestuff NDX, Orangestuff eller RP-1.
- Bra belägg för aktiv gatkörning och lättare trackdays
- Kapabla att bromsa hårt gång på gång utan att tappa effekt
- Minimalt slitage på bromsskivorna
- Mediumhård-blandning som ger bra känsla i pedalen
- ECE R 90-godkänd för de flesta modeller
- Har en röd "brake in"-coating för att snabbt kunna fungera efter installation
Detta bromsbelägg passar både fram & bak på olika modeller.
Fram:
ALFA ROMEO TZ1 1,6 63-67 (Dunlop)
ALVIS TD21 3.0 59-62 (Dunlop)
ALVIS TD21 3.0 62-63 (Dunlop)
ALVIS TE21 3.0 64-66 (Dunlop)
ALVIS TF21 3.0 66-68 (Dunlop)
ASA 1000 GT 1 62-67 (Dunlop)
ASTON MARTIN DB4 Vantage 3,7 61-63 (Dunlop)
BMW 2600 (502) 2.6 61-63 (Dunlop)
BMW 3200 (502) 3.2 62-65 (Dunlop)
BMW 507 3,2 56-59 (150hk) (Dunlop)
BMW 700 0,7 60-65 (30hk) (Dunlop)
BRISTOL 406 2,2 58-61 (Dunlop)
BRISTOL 407 5,1 61-63 (Dunlop)
BRISTOL 408 5,1 63-65 (Dunlop)
BRISTOL 408 5,2 65-66 (Dunlop)
DAIMLER 2.5 Litre V8 2,5 62-67 (Dunlop)
DAIMLER Majestic 3,8 59-62 (Dunlop)
DAIMLER V8-250 2,5 67-69 (Dunlop)
DATSUN Sports 1600 1,6 65-70 (Dunlop)
DATSUN Sports 2000 2 67-70 (Dunlop)
FACEL VEGA 6 2,8 1964 (Dunlop)
FACEL VEGA Facellia 1.6 59-64 (Dunlop)
FACEL VEGA III 2 63-64 (Dunlop)
ISUZU Bellet 1,5 65-68 (Dunlop)
ISUZU Bellet 1.6 GT 65-68 (Dunlop)
JAGUAR 240 2,4 67-69 (Dunlop)
JAGUAR 340 3,4 67-69 (Dunlop)
JAGUAR E-Type 3.8 61-68 (265hk) (Dunlop)
JAGUAR E-Type 4.2 64-68 (265hk) (Dunlop)
JAGUAR Mk1 2.4 55-59 (Dunlop)
JAGUAR Mk1 3.4 57-59 (Dunlop)
JAGUAR Mk2 2.4 59-67 (Dunlop)
JAGUAR Mk2 3.4 59-67 (Dunlop)
JAGUAR Mk2 3.8 59-67 (Dunlop)
JAGUAR S Model 3.4 67-68 (Dunlop)
JAGUAR S Model 3.8 66-68 (Dunlop)
JAGUAR XK150 3.4 58-60 (Dunlop)
JAGUAR XK150 3.8 59-61 (Dunlop)
JENSEN 541 R 4.0 59-60 (Dunlop)
JENSEN 541 S 4.0 60-63 (Dunlop)
JENSEN CV8 5,9 62-63 (305hk) (Dunlop)
JENSEN CV8 5,9 63-64 (305hk) (Dunlop)
JENSEN CV8 6,3 64-66 (330hk) (Dunlop)
JENSEN Interceptor 6.3 66-69 (Dunlop)
LANCIA Flaminia 2.5 58-63 (Dunlop)
LANCIA Flaminia 2.8 63-70 (Dunlop)
LANCIA Flavia 1.5 61-67 (Dunlop)
LANCIA Flavia 1.8 63-68 (Dunlop)
LANCIA Flavia 2.0 69-71 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.1 63-69 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.2 65-67 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.3 67-70 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.6 68-70 (Dunlop)
LEA FRANCIS Lynx 2.5 60-62 (Dunlop)
MERCEDES-BENZ (W112) 300 SE 61-63 (Dunlop)
MERCEDES-BENZ 600 (W100) 6,3 63-81 (Dunlop)
MG A 1.6 TC 58-60 (100hk) (Dunlop)
NISSAN Sports 1600 1,6 65-70 (Dunlop)
NISSAN Sports 2000 2 67-70 (Dunlop)
ROVER P6 2 63-65 (Dunlop)
TOYOTA 2000 GT 2 67-70 (Dunlop)
TOYOTA 2000 GT 2,3 67-70 (Dunlop)
Bak:
ALFA ROMEO TZ1 1,6 63-67 (Dunlop)
ALVIS TD21 3.0 62-63 (Dunlop)
ALVIS TE21 3.0 64-66 (Dunlop)
ALVIS TF21 3.0 66-68 (Dunlop)
ASA 1000 GT 1 62-67 (Dunlop)
ASTON MARTIN DB4 Vantage 3,7 61-63 (Dunlop)
ASTON MARTIN Lagonda Rapide 4.0 61-65 (Dunlop)
BIZZARRINI 5300 GT Strada 5,4 64-68 (Dunlop)
BRISTOL 406 2,2 58-61 (Dunlop)
BRISTOL 407 5,1 61-63 (Dunlop)
BRISTOL 408 5,1 63-65 (Dunlop)
BRISTOL 408 5,2 65-66 (Dunlop)
DAIMLER 2.5 Litre V8 2,5 62-67 (Dunlop)
DAIMLER DR450 Limousine 4,6 61-68 (Dunlop)
DAIMLER Majestic 3,8 59-62 (Dunlop)
DAIMLER Majestic Major 4,6 61-68 (Dunlop)
DAIMLER V8-250 2,5 67-69 (Dunlop)
FACEL VEGA 6 2,8 1964 (Dunlop)
FACEL VEGA Excellence 5.9 59-64 (Dunlop)
FACEL VEGA Excellence 6.3 59-64 (Dunlop)
FACEL VEGA Excellence 6.4 59-64 (Dunlop)
FACEL VEGA Facellia 1.6 59-64 (Dunlop)
FACEL VEGA HK 500 5.9 57-62 (Dunlop)
FACEL VEGA HK 500 6.3 60-62 (Dunlop)
FACEL VEGA II 6,3 61-64 (Dunlop)
FACEL VEGA II 6,7 63-64 (Dunlop)
FACEL VEGA III 2 63-64 (Dunlop)
FERRARI 250 GT 3 60-64 (Dunlop)
FERRARI 275 GT 3,3 64-66 (Dunlop)
FERRARI 330 4 63-68 (Dunlop)
FERRARI 330 GT 4 64-67 (Dunlop)
FERRARI 365 4,4 66-67 (Dunlop)
FERRARI 365 GT 4,4 66-70 (Dunlop)
FERRARI 400 Superamerica 4 59-64 (Dunlop)
FERRARI 500 Super 5 64-66 (Dunlop)
ISO Fidia 5.4 67-68 (Dunlop)
ISO Fidia 5.7 67-68 (Dunlop)
ISO Fidia 5.8 67-68 (Dunlop)
ISO Grifo 5.4 63-68 (Dunlop)
ISO Grifo 5.7 63-68 (Dunlop)
ISO Rivolta IR 300 5.4 62-68 (Dunlop)
ISO Rivolta IR 340 5.4 62-68 (Dunlop)
JAGUAR 240 2,4 67-69 (Dunlop)
JAGUAR 340 3,4 67-69 (Dunlop)
JAGUAR 420G 4,2 66-70 (Dunlop)
JAGUAR E-Type 3.8 61-68 (265hk) (Dunlop)
JAGUAR E-Type 4.2 64-68 (265hk) (Dunlop)
JAGUAR Mk1 2.4 55-59 (Dunlop)
JAGUAR Mk1 3.4 57-59 (Dunlop)
JAGUAR Mk10 3.8 61-64 (Dunlop)
JAGUAR Mk10 4.2 64-66 (Dunlop)
JAGUAR Mk2 2.4 59-67 (Dunlop)
JAGUAR Mk2 3.4 59-67 (Dunlop)
JAGUAR Mk2 3.8 59-67 (Dunlop)
JAGUAR Mk9 3.8 58-61 (Dunlop)
JAGUAR S Model 3.4 67-68 (Dunlop)
JAGUAR S Model 3.8 66-68 (Dunlop)
JAGUAR XK150 3.4 58-60 (Dunlop)
JAGUAR XK150 3.8 59-61 (Dunlop)
JENSEN 541 R 4.0 59-60 (Dunlop)
JENSEN 541 S 4.0 60-63 (Dunlop)
JENSEN CV8 5,9 62-63 (305hk) (Dunlop)
JENSEN CV8 5,9 63-64 (305hk) (Dunlop)
JENSEN CV8 6,3 64-66 (330hk) (Dunlop)
JENSEN Interceptor 6.3 66-69 (Dunlop)
LAGONDA Rapide 4 61-65 (Dunlop)
LANCIA Flaminia 2.5 58-63 (Dunlop)
LANCIA Flaminia 2.8 63-70 (Dunlop)
LANCIA Flavia 1.5 61-67 (Dunlop)
LANCIA Flavia 1.8 63-68 (Dunlop)
LANCIA Flavia 2.0 69-71 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.1 63-69 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.2 65-67 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.3 67-70 (Dunlop)
LANCIA Fulvia 1.6 68-70 (Dunlop)
LEA FRANCIS Lynx 2.5 60-62 (Dunlop)
MERCEDES-BENZ (W112) 300 SE 61-63 (Dunlop)
MERCEDES-BENZ (W112) 300 SE 64-65 (Dunlop)
MG A 1.6 TC 58-60 (100hk) (Dunlop)
ROVER P6 2 63-65 (Dunlop)
TOYOTA 2000 GT 2 67-70 (Dunlop)
TOYOTA 2000 GT 2,3 67-70 (Dunlop)