- Audi
- Chrysler
- Dodge
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Mazda
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- 200SX S13 1989-1994
- 200SX S14 1993-1996
- 200SX S14A 1996-1998
- 200SX - Silvia S15 1999-2002
- 300ZX Z31 - Z32 1983-2000
- 350Z Z33 2003-2009
- Bluebird 1955-2001
- Frontier 1997+
- Pathfinder 1985+
- Skyline R32 GTR 1989-1994
- Skyline R33 GTS-T
- Skyline R33 GTR
- Skyline R34 GTT
- Skyline R34 GTR
- GTR R35 2009+
- Sunny
- Terrano
- Xterra
- X-Trail 01-07
- X-Trail 08+
- Peugeot
- Seat
- Subaru
- Toyota
- VW
CP Pistons
CP-Carillo är ett välkänt varumärke i racingkretsar & bland motorbyggare. Det här är ett märke som varit med sedan 1963 och har sedan dess gjort en otrolig resa. Företaget har under åren tagit fram ett otroligt brett sortiment av smidda kolvar, vevstakar, strokerkit, kolvringar, kolvbult m.m.
CP Pistons har byggt upp ett rykte att tillverka de bästa kolvarna i sport compact-marknaden. De är igenkända som teknologiska ledare och utvecklare inom motorsporten. Deras fokus är att levererar de bästa kolvarna och samtidigt ha den bästa kundsupporten!
Vad bör man tänka på när man ska köpa kolvar?
Det man ska tänka på är vad man ska bygga för motor. Ska det vara en turbomotor eller en sugmotor? Ska den gå på etanol eller bensin? Vill jag ha en motor med brett register eller toppeffekt? Det är många faktorer som spelar in vid valet av kolvar. När man väl bestämt sig så kan man utgå ifrån att en överladdad motor bör ha ett set kolvar med lite lägre kompression än en motor utan överladd. Anledningen till det är att om man skulle trycka in bränsle/luftblandningen i en cylinder där kompression är för hög så kommer motorn att spika. Det kommer i slutändan leda till ett motorras. Kör man däremot på etanol så kan man ha ett lite högre komp. utan att det spikar då etanol är mer knackbeständigt(högre oktantal).
Det är som sagt mycket att tänka på men är du det minsta fundersam så tveka inte att skriva till oss så hjälper vi till!