K&N - Det enkla sättet att få ur mer effekt
Precis som med alla K&Ns Luftfilterkit så kommer du direkt märka en skillnad på bilens karaktär när du monterat ett kit från 57-serien. Dessa kit ser till att motorn får så mycket luft som möjligt och maximerar på så sätt effektiviteten.
Genom att ta bort luftfilterboxen får man här möjlighet att använda ett så stort filter som möjligt vilket ger en förbättrad prestanda samt ett riktigt härligt insugsljud!
Bryt dig fri från boxen
K&N 57-kiten är designade för att ta bort luftfilterboxen. Det gör att man samtidigt tar bort de stora restriktionerna som håller tillbaka luftflödet. DPå så sätt får man enkelt ur mer effekt utan stora ingrepp. Kiten är väl avstämda för att ge effekt över hela registret och inte bara på toppen där många andra tillverkare lägger sig.
Ytterligare en stor fördel med att byta till ett luftfilterkit är utseendet. Den tråkiga boxen blir ny utbytt mot ett högflödesfilter som är tvättbart och som av den anledningen aldrig behöver bytas ut.
Miljövänligt
Genom att byta till ett återanvändbart luftfilter så bidrar du inte till att de slängs så många luftfilter per år. De vanliga pappfiltrena går nämligen inte att återanvända utan måste slängas när de blivit skitiga. Dessa gör man rent och använder år efter år!
Detta kit passar dessa bilar:
2012 BMW X1 23D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2012 BMW X1 20D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2012 BMW X1 18D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2012 BMW 320D 2.0L L4 DSL - Exc. F30/F31 | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2012 BMW 318D 2.0L L4 DSL - Exc. F30/F31 | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2012 BMW 316D 2.0L L4 DSL - Exc. F30/F31 | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2011 BMW X1 23D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2011 BMW X1 20D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2011 BMW X1 18D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2011 BMW 320D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2011 BMW 318D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2011 BMW 316D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2011 BMW 123D 2.0L L4 DSL - Exc. F20 | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2011 BMW 120D 2.0L L4 DSL - Exc. F20 | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2011 BMW 118D 2.0L L4 DSL - Exc. F20 | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2011 BMW 116D 2.0L L4 DSL - Exc. F20 | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2010 BMW X1 23D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2010 BMW X1 20D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2010 BMW X1 18D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2010 BMW 320D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2010 BMW 318D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2010 BMW 316D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2010 BMW 123D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2010 BMW 120D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2010 BMW 118D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2010 BMW 116D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2009 BMW X1 23D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2009 BMW X1 20D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2009 BMW X1 18D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2009 BMW 320D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2009 BMW 318D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2009 BMW 316D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2009 BMW 123D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2009 BMW 120D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2009 BMW 118D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2009 BMW 116D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2008 BMW 320D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2008 BMW 318D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2008 BMW 123D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2008 BMW 120D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2008 BMW 118D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2007 BMW 320D 2.0L L4 DSL - 177BHP, From 3/07 | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2007 BMW 318D 2.0L L4 DSL - 143BHP | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2007 BMW 123D 2.0L L4 DSL - All | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2007 BMW 120D 2.0L L4 DSL - From 3/07 | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |
2007 BMW 118D 2.0L L4 DSL - From 3/07 | Street Legal In All US States: No | TUV Approved (Europe): No |