På grund av det relativt höga laddtrycket som GT2 kör original och även på grund av att den använder samma intercoolers som 997TT så var det inte en stor överraskning för oss att de snabbt blev den svaga länken när de modifierades.
Insugstemperaturer är ett viktigt område för alla turboladdade bilar. Med många modifierade GT2: er som producerar mer än effekt än original har gränserna för originalkylsystemet överskridits långt.
Våra 997TT / GT2 intercoolers är kapabla att hantera över 700 hk och är den bästa lösningen för ägare som vill uppgradera sitt fabrikssystem med en korrekt konstruerad lösning.
Vi designade en gjuten ändtank som använder sofistikerad CAD (Computer Aided Design) och CFD (Computational Fluid Dynamics) för att säkerställa korrekt flödesfördelning genom slutbehållare och intercooler. Dessa intercoolers testas i stor utsträckning på dynon, gatan och banan, oavsett miljö.
Jämfört med original är våra kärnor 37% större (422 kubik tum vs 308 kubik tum). Till skillnad från originalkärnorna är våra en högflödeskärna och i plattstil och är byggda enligt våra laddningsrader och finräknespecifikationer. Dessa specifikationer resulterade i förbättrade insugstemperaturer med en massiv 13 och förbättrad motstånd mot dropptryck genom kärnan med 1 psi.
Unika höjdpunkter i vår kit design:
- Effektiv bar / plate design
- Gjutna och bearbetade ändtankar för optimerat luftflöde
- Tjocka silikonförstärktaslangar med korrekt profil där de passar ihop med turbo
- T-bultklämmor för extrem klämkraft
- Direkt plug and play-installation som är lätt vändbar
- +20 hk dyno verifierad
Förutom den överlägsna konstruktionen av kärn- och ändtankar har vårt kit också 6-lagers silikonslangar med mjuka kurvor för att förhindra bristning under tryck. Vidare använder våra slangar en Nomex-flätning för överlägsen styrka istället för vanligare polyester. De allra bästa material och branschledande teknik skiljer detta kit från alla andra på marknaden. För att säkerställa OE-tillförlitlighet använder vi CNC-bearbetade aluminium-anslutningar i fabriksstil för att koppla våra slangar till fabriks Y-rör.
Oavsett om du bara kör förbättrad programvara eller planerar en större turbo-uppgradering för din bil så löser våra intercoolers alla värmerelaterade problem som kommer med mer turboladd. Att hålla insugets lufttemperaturer låga resulterar i mer effekt, bättre motoreffektstabilitet när utanför tempen klättrar och säkerhetsmarginalen som behövs när du pressar bilen till det sista.