KW Suspension V4 Clubsport 397202AJ
Notering:
Height adjustable front and rear axles (front axle threaded strut housings, rear axle adjustable springs + dampers)
Passar till:
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (218 d / 136 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (218 d / 143 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (218 d / 150 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (218 i / 136 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (220 d / 163 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (220 d / 184 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (220 d / 190 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (220 d / 200 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (220 d / 205 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (220 i / 136 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (220 i / 184 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (225 d / 218 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (225 d / 224 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (225 i / 184 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (228 i / 243 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (228 i / 245 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (230 i / 252 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (M 235 i / 320 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (M 235 i / 326 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
BMW 2 Coupe (F22. F87) 1C. M3 10/2012- (M 240 i / 340 HK) Karosstyp: Coupé / Drivning: 2WD
KWs Clubsport Coilovers kombinerar deras "Top of the line"-racingteknologi med de mer service-fria KW OEM-komponenterna och TÜV-certifikat.
Detta är det perfekta kitet för att ta fram den fulla potentialen ur din sportbil på trackdaysen, förarträningar och andra evenemang på GP-banor och andra banor så som Nordslingan på Nürburgring.
Framtagen och testad under de tuffaste förhållandena på Nürburgring!
Clubsport ger dig möjligheten att justera dem för olika bantyper, skarpa kurvor och kuperad terräng. Denna chassisats har sina rötter längs de kända slingriga svängarna runt den 20.8km långa banan, Nürburgring.
Teknologi från Racingen - Anpassat för din Trackdaybil
Som samarbetspartner i ett flertal större racingserier har KW lyckats ta hem 6 ADAC Zurich 24h-vinster inom loppet av 10år på Ringen och även ADAC GT Masters 2011. Fler än 70 raceteam har bilar utrustade med KWs dämpare i VLN-serien, dessa team litar till fullo på KWs expertis och erfarenhet när det kommer till setup av bilarna. Alla dessa vinster och erfarenheter speglar av sig i utvecklingen av Clubsport-dämparna.
2-Vägs, 3-Vägs eller 4-Vägs
KW Clubsport finns i olika varianter, en 2-vägs, en 3-vägs och en 4-vägs. Dessa möjliggör ett flertal olika inställningar för att få en perfekt setup. Detta ger föraren ett förtroende för bilen som genast visar sig genom lägre varvtider.
Rebound och Kompression justeras separat från varandra med enkla klickjusterare. Detta ger dig möjlighet att justera in ditt chassi perfekt för varje bana så du får en trygg och i sin tur väldigt snabb bil!
KW V4 Clubsport
KW har bland annat använt Nürburgring och "7-post"-riggen som platser för utvecklingen av Clubsport 3-way. Marktryck, axelvikt och chassiförstärkningar är parametrar som man nu kan ta in i beräkningarna när man ställer in sitt chassi. Precis som med KW Competition 3-Way så justeras "Low Speed"- och "High Speed"-kompressionen via KWs patenterade 2-vägsventil på stötdämparens reservoar.
För hand justerar man enkelt "Low Speed"-kompressionen i 6-klick med den lila justerskruven. Med den guldiga justerar man "High Speed" i 14st exakta klick. Rebound justeras i 16-klick där man kan justera in den väldigt precis efter varje bana. Genom att sänka rebounden kommer bilens komfort på t.ex. motorvägen öka rejält.
- 16-klick justering av Rebound
- 6-klick justering av "Low Speed"
- 14-klick justering av "High Speed"
- Steglös justering av höjd
- TÜV-testad justeringsområde
- Endast högkvalitetskomponenter för lång livstid