SUPER SQV
HKS Super SQV (Sequential Blow Off Valve) använder en unik sekventiell ventilstruktur och ett differential trycksystem vilket tillåter ett bredare arbetsområde från lågt laddtryck till högt laddtryck. Dumpventilens design av Pull-Type avlastningsventilen säkerställer en stabil drift oavsett mängden laddtryck. Super SQV kommer att stödja flera nya generationer av turboladdade bilar.
1. Formgjutet Aluminium av hög kvalitet kombinerar det ultimata inom utseende och hållbarhet o motorutrymmet.
2. Hög styrka i den formgjutna sekundära ventilhuset ger pålitlig drift och snygg look.
3. Triple-fin designen ger det klassiska "Super Soundet" och sitter monterat i utblåset vilket ger ljudet ett dynamiskt och aggressivt ljud. En tillvals fena kan köpas till för att ändra ljudet på dumpventilen.
1.Pull-Type avlastningsventil. Pull-Type avlastningsventilen erbjuder en mer exakt avlastning av laddtryck och är mer kompatibel med ett bredare spektrum av laddtryck jämfört med de typiska Push-Type dumpventilerna.
2.Primär Ventil (Liten). När du lyfter på gasen så öppnar sig den primära ventilen vilket ventilerar det initiala laddtrycket snabbt och omedelbart.
3.Sekundär ventil (Stor). Denna ventilen kombinerad med den primära ventilen bildar en sekventiell "dual valve" struktur. Detta ger en optimal verkan från låga laddtryck till höga laddtryck utan att läcka.
Dual Valve Struktur, Sekventiell Konstruktion.
Vid låga laddtryck så öppnar sig den primära ventilen och vig höga laddtryck så öppnar sig även den sekundära ventilen vilket resulterar i en linjär kurva för en optimal ventilering av laddtryck på alla nivåer.
Pull-Type dumpventiler funkar för alla turboladdade bilar från original till maxtrimmade.
Typiska push-type dumpventiler kräver speciella fjädrar och inställningar för olika bilar. Om fjädern är för svag så kan laddtryck läcka ut och är fjädern för hård så kan ventilen aldrig öppna sig. Super SQV fungerar jämförelsevis vid alla olika laddtrycksinställningar utan att läcka.
HKS
I oktober 1973 hade två begåvade och spännande unga ingenjörer en vision; att designa och bygga högpresterande motorer och komponenter som stora OE-tillverkare inte kunde eller ville producera. HKS var banbrytande i den japanska eftermarknadens industri genom att leverera en mängd spännande nya produkter, inklusive den första kommersiellt tillgängliga elektroniska turbotimern och boost-controllern. Andra tidiga produkter inkluderade piggy-back ECU och sofistikerade bränslehanteringsverktyg. HKS var tydliga att driva prestandetrender för japanska fordon.