Hawk Performance DTC-belägg är anpassade för bankörning. Ju högre siffra desto mer bett har belägget samt att det klarar högre temperaturer. Dessa belägg är inte anpassade för gatkörning då de kan avge mycket ljud samt en hel del bromsdamm. Många använder dock dessa på trackday-bilar också men man ska vara medveten om att bromsförmågan när de är kalla inte är i närheten av vad den är när beläggen fått ordentlig temp.
DTC-60 är ett belägg som jobbar optimalt mellan 370-600°C men har en min/max.temp på 200-880°C. Dessa belägg är anpassade enbart för bankörning då de är väldigt hårda. Kör då långlopp med din bil så är DTC-50 - DTC-70 beläggen att kolla på. DTC-60 är ett perfekt belägg att använda bak i kombination av DTC-70 som främre belägg. Det är en vanlig setup bland förare som vill ha en stabil känsla vid extrema inbromsningar.
- Snäppet lägre Friktionskoefficient än DTC-70
- Rekommenderad att köra i kombination med DTC-70
- Liknande men lägre friktionskurva som DTC-70
- Lågt slitage på bromsskivorna