HKS är ett företag som är känt under lång tid för sin avgasutvecklingen strävar efter att dra ut 100% motorprestanda med avgasgrenröret i rostfritt stål. Många olika tillvägagångssätt försöktes för varje fordon för att hålla prestandan för mitten av registret och förbättra hästkrafter vid högre varv.
Minskat mottryck med förbikopplingsrör (Racing Header)
När starkt vakuum skapas finns det också starkt tryck. Cylinderrör är anslutna med förbikoppningsrör för att minska trycket så lite som möjligt. Rytmen av "Tryck" och "Vakuum" inuti grenröret styrs. Dessutom är antalet förbikopplingsrör och positioner utformade för att optimera för varje motoregenskaper. Det gör det möjligt att minska trycket utan vakuumförändring. Därför finns det inget dropp i vridmoment.
Fördelen med 4-2-1 raka korsdesign (Super Header)
HKS valde 4-2-1 korsningsdesign som har bäst resultat för gatubruk från studier av olika data om många motoregenskaper och avgassystem. 4-1 Korsningstyp har kortare längd till korsningsdelen och det är bättre för tävlingsändamål som endast kräver prestanda vid hög varvtalsintervall. Men det har för mindre vridmoment vid lågt varvtal för gatukörning. HKSs raka korsningsdesign påskyndar avgaserna med avgastrycket och drar ut avgaserna. Avgaseffektiviteten förbättras med designen.