188-B
Ultimate drift spec cams featuring maximum lobe area and low duration for fast spool and lots of top end power. Requires KVS93 valve springs. KVS93-BT valve springs are required if running over 2 bar boost.
Engine Make: | Engine Model: | Part Number: | |||||
NISSAN | SR20DET S13 TURBO | 188-B | |||||
Valve Clearance: | Intake: | Set | at the | ||||
Exhaust: | Set | at the | |||||
Cam Lift: | Intake: | 7.74mm | Exhaust: | 7.42mm | |||
Rocker Ratio: | Intake: | 1.55 | Exhaust: | 1.55 | |||
Nett Valve Lift: | Intake: | 12.00mm | Exhaust: | 11.50mm | |||
Advertised Duration @ | 0.10mm | Intake: | 268 | Exhaust: | 272 | ||
Duration @ | 1.00mm VALVE LIFT | Intake: | 226 | Exhaust: | 230 | ||
Timing @ | 1.00mm VALVE LIFT | IVO: | 5 BTDC | EVO: | 50 BBDC | ||
IVC: | 41 ABDC | EVC: | 0 TDC | ||||
Suggested Centre Lines: | Intake: | 108 | Exhaust: | 115 | |||
VALVE | Lift @ TDC | Intake: | 1.52mm | Exhaust: | 1.06 |
Kelford
Kelford är ett litet företag som sedan 1968 har specialiserat sig på custom kamaxlar för att täcka alla individuella krav som varje motor ställer.
Även fast Kelford har vuxit starkt och produkterna visat sig vara populära runt hela världen så är det deras personliga service och hjälp som gör dom så framgångsrika som dom är idag.
Kelford har utförlig kunskap på alla olika motorsporter och vet hur man matchar kamaxlarna till motor och fordons krav.
Behöver du hjälp eller om du har specifika krav som behöver en custom design eller tillverkning så får du gärna kontakta oss så hjälper vi gärna till.